Tuesday, April 17, 2012

berlalu sudah

dulu kita ketawa samasama. susah senang kau sentiasa ada di sini. kita kongsi makanan, kita kongsi tempat tido yang sama and kita lepak samasama. kau ingat lagi tak? aku harap kau takkan pernah lupa.
banyak sangat memori dengan kau. sedih gembira kita bersama. bukan hanya berdua tapi kita berlima. aku ingat lagi satu kali tu bulan ramadan, kita berlima tak puasa sebab kita perempuan. samasama kita makan, waahhhh best gila kan? kalau la masa camtu dapat ulang balek.

tapi hari ni, aku yakin sama sekali yang kenangan tu takkan datang balek. sekarang tinggal aku berdua. berdua dengan kawan kau jugak, geng kita jugak. kau dah ilang, dah menjauh. sebab satu masalah persahabatan kita seolaholah terputus. kau diam aku diam. tak pernah aku salahkan engkau. sekali aku buat sahabat aku sedih aku terus mintak maaf. tapi aku pelik kenapa ade je manusiamanusia yang salah sangka dan ceritanya berbelit seribu dengan cerita yang ada? mulut manusia, aku faham. bukannya mulut baldi.

sedih. ternyata kau terus membisu. aku tau kau cantik, kau ramai peminat. tapi kami sahabat engkau. ouh sori, bagi kami kau sahabat kami tapi kami taktau bagi engkau kami ni siapa sebenarnya bagi engkau. kau dah ada dunia sendiri, dah takberjumpa ngan kami lagi dan dah punya kawankawan baru yang mungkin lebih peka masalah engkau dari kami. maafkan kami andai kami taksempurna.

sorry sebab libatkan kawan kita tu, tapi dia juga pelik. kau punya 'adik' tempat luahkan perasaan dan sekurangkurangnya aku punya kawan kita tu sebagai bahu tempat aku menangis sebab dia lebih kenal aku dari 'adik' engkau kenal engkau. 7 tahun beb, 7 tahun dia kenal aku engkau dan 7 tahun jugaklah kita bersahabat. aku harap persahabatan kita kekal abadi selamanya.. =)



p/s: engkau takpernah tau.

No comments:

Post a Comment